Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    LX Pantos מחזקת את מעמדה העולמי בתחום ה-ESG באמצעות דוח הקיימות שלה לשנת 2026

    אוגוסט 11, 2026

    דרום קוריאה השיגה עודף תיירותי של 596.6 מיליון דולר ביוני 2026, הטוב ביותר מאז המגפה.

    אוגוסט 10, 2026

    פעילות סייסמית באיי האלאוטים רשמה אירוע בעוצמה 5.0 ליד אטקה בליל שבת.

    אוגוסט 10, 2026
    Facebook X (Twitter) Instagram
    migzinadkan.commigzinadkan.com
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    migzinadkan.commigzinadkan.com
    בית » מזונות מובילים לניהול כולסטרול ולשיפור בריאות הלב וכלי הדם
    בריאות

    מזונות מובילים לניהול כולסטרול ולשיפור בריאות הלב וכלי הדם

    ינואר 11, 2025
    Facebook Twitter WhatsApp Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    מחקרים עדכניים מדגישים את התפקיד הקריטי של מקורות חלבון בתזונה בניהול כולסטרול גבוה , גורם סיכון מרכזי למחלות לב וכלי דם. מומחי בריאות מדגישים ששילוב חלבונים ספציפיים בארוחות היומיות יכול להוריד משמעותית את רמות הכולסטרול ולשפר את בריאות הלב. להלן, אנו חוקרים כמה מהמזונות היעילים ביותר בחלבון לשמירה על רמות כולסטרול אופטימליות. אגוזים, במיוחד אגוזי מלך, מוכרים ביכולתם להוריד כולסטרול.

    מחקרים הראו כי צריכת 1 עד 2 אונקיות של אגוזי מלך מדי יום יכולה להפחית את הכולסטרול הכולל ובצפיפות נמוכה (LDL), או הכולסטרול ה”רע”, בכ-4%. זאת בשל הרמות הגבוהות של חלבון צמחי, סיבים תזונתיים, שומנים רב בלתי רוויים ונוגדי חמצון. שקדים ופיסטוקים מספקים גם יתרונות קרדיווסקולריים, אך אגוזי מלך בולטים בשל תכולת חומצות השומן אומגה 3 שלהם. קטניות כמו שעועית, חומוס ועדשים הן מקור מצוין נוסף לחלבון מהצומח.

    עשירים בסיבים מסיסים, מזונות אלו הוכחו כמסייעים בהורדת כולסטרול LDL תוך שיפור בריאות הלב הכללית. החלפת חלבונים מהחי בקטניות בארוחות יכולה לגרום לירידה מדידה בכולסטרול. לפי קרן הלב , קטניות הן מרכיב מרכזי בתזונה בריאה ללב. מזונות המבוססים על סויה, כולל טופו, חלב סויה ו-edamame, ממלאים גם הם תפקיד משמעותי בהפחתת רמות הכולסטרול. מחקרים מצביעים על כך שצריכת 25 גרם חלבון סויה מדי יום – שווה ערך לככוס טופו או שתי כוסות חלב סויה – יכולה להוריד את כולסטרול LDL ב-5% עד 6%.

    זה הופך את הסויה לאלטרנטיבה יעילה לחלבונים מהחי למי שמחפש לנהל את הכולסטרול. ממצאים אלה נתמכים על ידי Harvard Health . דגים שומניים, כולל סלמון, מקרל וסרדינים, מועילים במיוחד לבריאות הלב בשל הרמות הגבוהות שלהם של חומצות שומן אומגה 3. אומגה 3 ידועות כמפחיתות טריגליצרידים וכולסטרול LDL , כמו גם תומכות בתפקוד הלב וכלי הדם הכולל. מומחי בריאות ממליצים לצרוך לפחות שתי מנות של דגים שומניים בשבוע.

    לאלו העוקבים אחר תזונה צמחית, מזונות כמו זרעי פשתן, זרעי צ’יה ואגוזי מלך הם מקורות מצוינים על בסיס צמחי לאומגה 3. דגנים מלאים, כולל שיבולת שועל ושעורה, תורמים לניהול הכולסטרול באמצעות תכולת הסיבים המסיסים הגבוהה שלהם. סיבים מסיסים נקשרים לכולסטרול במערכת העיכול, ומונעים את ספיגתו לזרם הדם. פירות כגון תפוחים, תפוזים ופירות יער הם מקורות נוספים לסיבים מסיסים, המציעים דרך טבעית להשלים ארוחות עמוסות חלבון .

    בנוסף לשילוב מזונות אלו, שמירה על תזונה מאוזנת כוללת, הפחתת צריכת שומן רווי ופעילות גופנית סדירה חיוניים לניהול רמות הכולסטרול . שינויים באורח החיים בשילוב עם מזונות ארוזים בחלבון אלה יכולים לעזור לאנשים להשיג בריאות לב לטווח ארוך. חשוב גם לבקש הדרכה ממומחים בתחום הבריאות או דיאטנים רשומים כדי להבטיח שהבחירות התזונתיות מותאמות לצרכי הבריאות האישיים. גישה מותאמת אישית זו לא רק תומכת בניהול יעיל של כולסטרול אלא גם מסייעת לטפל בגורמי סיכון אחרים למחלות לב, כגון לחץ דם וניהול משקל. – מאת MENA Newswire News Desk.

    פוסטים קשורים

    התפרצות כולרה בצ’אד הרגה 13 בני אדם, מספר המקרים עולה על 230

    אוגוסט 8, 2026

    ארגוני בריאות אירופאים לוחצים על האיחוד האירופי לחייב את ההגנה מפני חום

    אוגוסט 7, 2026

    חיסון חדש לאבולה נכנס לניסוי בבני אדם, בעקבות עלייה במקרי קונגו

    אוגוסט 5, 2026

    מישיגן מדווחת על מקרי מוות ראשונים הקשורים להתפרצות ציקלוספורה

    אוגוסט 4, 2026

    הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו מתמודדת עם התפרצות האבולה הגדולה ביותר שתועדה

    אוגוסט 3, 2026

    מקרי אבולה בקונגו חוצים את רף ה-3,000 בעקבות התפשטות אזורית מהירה

    יולי 27, 2026
    חדשות עדכניות

    דרום קוריאה השיגה עודף תיירותי של 596.6 מיליון דולר ביוני 2026, הטוב ביותר מאז המגפה.

    אוגוסט 10, 2026

    פעילות סייסמית באיי האלאוטים רשמה אירוע בעוצמה 5.0 ליד אטקה בליל שבת.

    אוגוסט 10, 2026

    גל חום קיצוני גורם לזינוק במחירי המזון ברחבי דרום קוריאה

    אוגוסט 10, 2026

    מגזר המדיה החברתית עומד בפני קנס כספי חמור בניו מקסיקו בגין בעיות בריאות הנפש של בני נוער

    אוגוסט 8, 2026
    © 2024 מִגְזִינַדְכָּן | כל הזכויות שמורות
    • יותר
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.